maandag 19 september 2016

Van Dubrovnik naar Split

Besten vandaag rond 7u uit de veren. Kwestie dat ik vroeg kan vertrekken. De eersten die op een camping aankomen hebben de grootste keuze.
Ik heb voor een deel de weg langs de dalmatische kust gevolgd om tenslotte, na enig zoeken, te arriveren op Camping Split te Stobreč.
Een gigantische camping met 246  'pitches'. Plaats voor doortrekkers en tenten niet meegerekend.  Niet echt mijn ding maar deze camping was de enige met positieve recensies.  En ieder nadeel hep se voordeel : ik kan deze blog typen aan mijn caravan want het wifi-signaal is hier overal. Zelfs individueel beveiligd want je krijgt een persoonlijke code.

Ook nu ben ik, na een wandelingetje van 50 meter, aan de zee. En dan zie ik dat :



Eens te meer a fantastic vieuw.  De landschappen en uitzichten alleen rechtvaardigen een reis naar de dalmatische kust. Voor de liefhebbers voila het motief.


Wat mij ook meer en meer opvalt is dat veel mensen reizen met een 'mobil home' (camper in het jargon)






















Ik schat ongeveer 80 % campers en sommigen zijn echt indrukwekkend groot. Moest ik met zo'n ding rijden ik verongeluk binnen de kortste keer.  Ze zijn ook meestal uitgerust met een satelliet, dus 's avonds zit het gros van de kampeerders naar de televisie te gapen.

Morgen een uitstap, met gebruik van het openbaar vervoer, naar de binnenstad van Split.  Dat wordt weer een avontuur waar ik jullie morgen over vertel.
Greetz en tot later.








5 opmerkingen:

  1. Amai, dat uitzicht blijft toch echt heel mooit! En in het echt nog mooier dan op foto waarschijnlijk. Hopelijk is de tocht naar split goed verlopen met de bus. Grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan fantastische uitzichten geen gebrek gedurende de ganse reis al. Ik geef af en toe eentje want op foto is het soms minder sprekend. Tocht nr Split verliep picco bello Kijk maar naar volgende post. Hvala voor je reactie schat.

      Verwijderen
  2. Amai, dat uitzicht blijft toch echt heel mooit! En in het echt nog mooier dan op foto waarschijnlijk. Hopelijk is de tocht naar split goed verlopen met de bus. Grtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De "avonturen van Hubert" we zijn benieuwd naar meer! Do viždenja, Christoph

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dobro vecher Christoph.Vandaag (21/9) een luiaardsdag. Op 22/9 verder naar Zadar. Ik ben benieuwd wat me daar wacht. Hvala voor de reactie.

      Verwijderen