dinsdag 6 september 2016

Senj : dalmatische kust in glorie

Vandaag rond 14u toegekomen in Camp Ujca nabij Senj, na een ontspannen rit.
Het zicht op de zee is overal adembenemend en daarmee is het positieve ongeveer gezegd.


De plaatsjes op de camping zijn piepklein (minder dan 50 m2) en in de douches kan ik me nauwelijks bewegen laat staan afdrogen.  Een hele kunst dus als je niet naakt wil gezien worden. Ik heb daar dus ook geen foto's van.
Op aanraden van de campreceptie in een restaurant 'Konoba Ivka' te Senj gaan eten. Zeeduivel met pesto en polenta + salade mixte : een specialiteit van het huis.
De kritische hobbykok noopt mij te zeggen dat de vis iets te gaar was en de polenta net dat beetje te korrelig.  Julie merken ik ben in een buitje.  Feitelijk was het best eetbaar en het zag er ook aantrekkelijk uit.  Oordeel zelf :



Na de maaltijd nog een wandeling door het stadje en dan de slaapzak in.  Morgen waarschijnlijk Sibenik. Als de weergoden het toestaan want er is blijkbaar storm op komst en dan wordt de kustbaan afgesloten.  Kwestie dat we niet wegwaaien met auto, caravan en ons vege lijf.
Ik zal jullie daar morgen kond over doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten